sobota 14. března 2015

Barcelona – krok za krokem – 3. DEN + odlet

Den 3 - aneb dožeň, co se dá

V pátek nás čekal poslední den, kdy jsme mohly obchodit ostatní památky a zajímavosti z Barcelony, které jsme v předchozích dnech nestihly. Jelikož jsme už viděly většinu z toho, co jsme chtěly, moc nám toho na pátek nezbývalo a tak jsme měly před sebou velmi klidný a pohodový den. Hned ráno jsme se vydaly na Plaza de Espana, kde jsme vyjely na takovou menší vyhlídku a měly možnost porozhlédnout se po celé Barceloně. Jelikož nám počasí opravdu přálo, výhled byl překrásný.

Z tohoto náměstí jsme se vydaly směrem k Magické fontáně, u které jsme udělaly jen pár fotek a pokračovaly dál, jelikož jsme měly v plánu vrátit se k ní večer. Později se dozvíte proč J

Od Magické fontány jsme se prošly k Národnímu muzeu umění, kde jsme si daly jen rychlou svačinku a šplhaly jsme do o něco menšího kopce, než předchozí den, a to k Olympijskému stadionu.

Olympijský stadion byl otevřený, takže jsme mohly nahlédnout i dovnitř. No, byl to prostě stadion, ale už jen to, že jsme věděly, že byl Olympijský, nás nadchlo a přišlo nám, že je naprosto neskutečný a úplně se liší od běžných stadionů J

Tím v podstatě veškeré naše plány na dnešní den skončily. Víc už jsme z Barcelony vidět nepotřebovaly, a i když je zde určitě mnohem víc k vidění, na našem „wish listu“ to bylo vše (až na Magickou fontánu za tmy). Tak jsme se rozhodly, že si zajdeme do města na oběd, znovu se projdeme k Sagradě Famílii, kde nafotíme další sérii fotek, kdyby ty z přechozího dne nebyly dostatečně dobré, sedneme si na kávu a budeme si užívat poslední hodiny v Barceloně.

Úplně jsme zapomněly zmínit, že po cestě k Sagradě jsme se zastavily ještě na Krönut :-)

Kolem 6 večer jsme se pomalu vydávaly opět k Plaza de Espana, kde jsme si zašly na večeři, pochodily po obchodech a již za tmy jsme se přesunuly k Magické fontáně. Jde o to, že vždy o víkendu večer (počínaje pátkem) nám nabízí velkolepou podívanou – hru světla, hudby a vody hrající tisíci barvami. Vypadá to moc pěkně a efektně a připomíná trochu Křižíkovou fontánu na pražském Výstavišti (to jsme obšlehly z nějaké jiné webové stránky, protože jsme nevěděly, jak jinak to popsat, ale naprosto to sedí) J Takže přesně v 8 hodin tato podívaná začala. Vždy 15 minut tryská voda za zvuků moderní hudby a 15 minut za zvuku klasiky. Byla to opravdu krásná podívaná, a i kdyby se vám nepodařilo navštívit Barcelonu přes víkend, Magickou fontánu rozhodně nevyškrtněte ze zajímavostí, které vidět. Za světla nebo za tmy.

Následoval už jen přesun do hostelu, sbalit se a jít na kutě, jelikož jsme musely vstávat o půl 4 a přesunovat se na letiště.

Celou noc jsme spaly docela špatně, jelikož jsme měly strach, že zaspíme, takže jsme nespaly skoro vůbec. O půl 4 vstávačka, chystačka, dobalovačka a frčíme na letiště. Náš perfektní plán – 4:20 vycházíme z hostelu, 4:39 nám odjíždí metro, 4:45 jsme na Plaza de Espana odkud nám 4:50 jede autobus přímo na letiště. Tam jsme 5:22 a 6:15 můžeme v klidu odletět.

No, jenže první problém nastal, když jsme přišly k metru – bylo zavřené! Tak co teď, třeba se otevírá o půl 5 a třeba taky ne. Chytáme první taxi, které vidíme a naskakujeme do něj. Necháváme se odvézt na Plaza de Espana, kde snad chytneme autobus. Mezitím náš taxikář jede samozřejmě tou nejdelší cestou, kterou dokázal najít. Jen tak letem světem se mu mrkneme na licenční průkaz a zjišťujeme, že fotka zhruba 50 letého pána na průkazu rozhodně neodpovídá tomu, kdo nás veze. No nic, doufáme, že dorazíme v pořádku. Za 10 euro se necháváme vyložit na Plaza de Espana a jdeme najít autobus. Tam zjišťujeme, že první jede v 5:00, ale to jen na terminál T1, my potřebujeme na terminál T2 a ten vyjíždí 5:30 (cesta trvá zhruba 30 minut – takže logicky – nestíháme!) Obíháme další autobusy a hledáme nějaký, co nás dostane na letiště. Na poslední chvíli nacházíme, ještě levnější než všechny předchozí, nasedáme, odjíždíme!

Po 30 minutách jsme na letišti, a jdeme rovnou k letištní kontrole. Všechno jde v pohodě až do té doby, než se Peti rozbije kufr a to tak, že se jí urve celé horní madlo a tak jej zbytek pobytu musí nosit v rukou (a jelikož moc nedbá na letištní předpisy, tak v něm bylo rozhodně o dost víc než povolených 10kg – dobře jí tak) a do té doby než si vyberou Nikušin kufr, který úplně celý a naprosto důkladně překontrolují. Vytahají naprosto všechno co v něm je a po jednom kontrolují.

Naštěstí nic, co by nebylo povolené, v kufru nebylo a tak jsme se přesunuly k letadlu, nastoupily, hned po vzletu usnuly a za necelé 2 hodiny už jsme se probudily v Paříži. Teda skoro v Paříži, ale o tom až příště J